Trzeba również zastanowić się nad wykonaniem starannej analizy i sprawdzeniem co może się opłacać, czy rynek jest zainteresowany przyjęciem naszego produktu. Jeżeli tak – to znakomicie pora ruszać do urzędu, aby się zarejestrować. Każda osoba, która chce mieć własną firmę musi udać się do ewidencji działalności gospodarczej i tam złożyć odpowiedni formularz. Kolejnym krokiem jest odwiedzenie Urzędu Statystycznego i zdobycie numeru REGON, który jest niezbędny w prowadzeniu własnej firmy. Jeżeli nasza firma będzie jednoosobową działalnością, wszystko powinno nam się udać załatwić szybko. Sprawy nieco się komplikują jeśli zakładamy np. spółkę cywilną. Kolejnym krokiem jest odwiedzenie urzędu skarbowego w naszym mieście. Tam wybieramy sposób opodatkowania i rejestrujemy VAT. Kolejną sprawą urzędową o której nie możemy zapomnieć jest wizyta w Zakładzie ubezpieczeń Społecznych. Tam zgłosimy do ubezpieczenia samego siebie oraz ewentualnie zatrudnianych przez nas pracowników. Po odwiedzeniu ZUS-u można powiedzieć, że mamy już zarejestrowaną firmę i możemy zaczynać działalność. Nie możemy jednak zapomnieć jeszcze o kilku drobiazgach takich jak założenie konta firmowego. Jest to sprawa nad którą warto się starannie zastanowić, ponieważ wiele firm proponuje różne korzystne zniżki dla świeżo otwartych firm. Na sam koniec możemy jeszcze wyrobić pieczątkę i już możemy się cieszyć z własnej firmy.